måndag 1 december 2014

Eget rum

När jag kom hem från skolan så gjorde vi slag i saken jag och mamma och bytte sovrum så nu har jag en dörr jag kan stänga om mig. Möblerade om oxå och det blev helt okej.

Denna vecka ska vi ha möbelrenovering i skolan. Så i dag var vi iväg på secondhandaffärer i Färjestaden och Kalmar för att hitta en möbel vi ville renovera och jag hittade en liten byrå som kostade 300 kr men jag fick ner den till 100 kr med ursäkten att det är ett skolprojekt och det godtog tanterna i affären. :)  (vi fick hela 100 kr från skolan att handla för). I morgon blir det att gå till ÖoB med klassen och inhandla färg och lite annat sen får vi sätta igång med våra projekt och det ser jag fram emot. Veckan kommer gå snabbt känns det som.

I övrigt är allt helt okej. Det är lugnt mellan mamma och mig och det känns skönt att hon inte är lika långsint längre som hon var förr. Varit borta hela helgen och träffat goda vänner men ändå skönt att komma hem. Och nu när jag har en egen dörr att stänga om mig så känns det ännu bättre. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar