lördag 8 november 2014

Det är bara försöka hitta sätt att hantera livet just nu

I dag har jag trotsat ångesten ganska duktigt och fixat i ordning mammas bil inför besiktningen, jag har dammsugit och städat, tvättat och diskat och propsat på att mamma ska ta sin morfin när hon har ont och det gjorde hon och det slutade med att hon städade i sitt ena förråd hon har inne i lägenheten. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men mamma är på bra humör i kväll och det är bara att tacka och ta emot. Själv försöker jag dämpa min ångest med att hålla mig sysselsatt fast jag bara vill försvinna från jordens yta. I går lånade jag två hundra kronor av mamma och hon kastar ur sig, aha nu går du inte å köper knark för dom pengarna! Jag vet nog osv (jag skulle in till Borgholm och träffa moster och gå och handla mat) men det är bara att försöka ta henne med en klackspark men det gör ont och ibland tänker jag, du skulle bara veta vad livet skulle fungera så mycket bättre om jag fick göra som jag ville. Men jag säger inget. Håller bara käften och låtsas som ingenting. Hur eller hur så har lördagen snart passerat. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar