tisdag 1 april 2014

Ansökan

I dag har jag skickat in min ansökan till Eslöv - beteendevetarelinjen. Så nu återstår å se om jag kommer in eller inte. Det är skönt att vara ute i god tid. Det har ju inte varit min starka sida men det blir bättre och bättre. I övrigt så går skolan bra. Jag har inget knarksug vilket är skönt. Jag har funderat lite över det här med vanebeteenden och för min del så märker jag att det är fullt möjligt att bryta gamla vanor och vända på destruktiva beteenden. Det går sakta men det går ju. Och det är en häftig känsla att kunna konstatera att jag är mätt på droger. Dom känns inte alls lockande på samma sätt längre. Visst en sida har en kärlek för det men det är inte den sidan av mig som styr längre. Jag är inte besatt. Känner mig tacksam. För det där med sprutor har haft en jäkla makt över mig. Manin, besattheten. Galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar