torsdag 24 april 2014

En bra dag

Det har varit en bra dag so far, jag gick i skolan till 12 sen bar det av in till Brighton för att jobba till 6. Jag fick lära mig att fritera fisk och pommes i dag. Det var hanterbart och kändes bekvämt så den stationen gillar jag från o med nu. Sen har vi smörgås/baguette/sallad/toast - WE ARE NOT FRIENDS.....yet... (men det är bara för att jag inte kan det) men men , diska eller fritera och jag är supernöjd. Jag kommer inte att kunna undvika smörgåsstationen hur länge som helst och när jag väl fått kläm på det så kommer det bli/kännas mycket bättre, jag vet. Nog tjatat om det.
Jag känner mig lite stissig, jag vet inte varför riktigt men jag försöker att ta saker och ting som dom är och ta mig själv som jag är. Jag behöver inte alltid analysera sönder mitt eget uppförande och mina tankar. Jag försöker lära mig att inte lägga så mycket energi på att bry mig så jävla mycket som jag vanligtvis har tendens att göra. Jag måste lära mig att bara vara men  det är fan inte det lättaste. Jag märker allt för många gånger hur jag gärna formar mig efter min omgivning, för att passa in, för att tillgodose. Men folk lever ju sina egna liv och har ansvar över sina liv och sitt mående och det är inte upp till mig att underlätta eller tillgodose så som jag är van vid att göra. Jag har inte varit riktigt medveten om innan hur jag gärna formar mig efter andra men nu, utan knark i kroppen så är jag på ett helt annat medvetandeplan. Och det är svårt att vänja mig av vid beteenden som jag inte ens varit medveten om att de existerade och t.om. har varit en så STOR grej i mitt liv. A ja, nu blev det rörigt känner jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar